perjantai 6. tammikuuta 2012

Anna-Leena Härköstä

Ostin kirja-alesta Anna-Leena Härkösen kirjan  "Vääränlainen mies" lauluja (2010). Se on laulukokoelma lauluista, joita Anna-Leena on kirjoittanut tilauksesta tai muuten vaan. Minä laitan tähän nyt yhden, joka tuntuu omalta.

HULLU NAINEN

Se kävelee päin punaista
ei suostu pelkäämään
se pitkin sillankaidetta
käy korkokengillään

kun sadetta muut pakenee
se myrskyn silmään jää
mun hullu nainen

se tyhmän tuuriin luottaa
ja kaikesta selviää
tuleen jokaiseen käden työntää
vaikka tekee kipeää

Ja pimeitten kujien kainaloon
se kotinsa rakentaa
mun hullu nainen

    Sitä on liikkeellä
    se kaikki täällä tartuttaa
    jos joku siihen katsoo
    se saman taudin saa

Se tahtoo tämän maailman
aivan yksin pelastaa
mä sanon: alota musta
ja se nauraa päin naamaa

lyö väärän pallon pussiin
ja kovaa tuulettaa
mun hullu nainen

    Sitä on liikkeellä
    se kaikki täällä tartuttaa
    jos joku siihen katsoo
    se saman taudin saa

2 kommenttia:

  1. Ymmärrän viehtymyksesi juuri tähän Härkösen lauluun:). Tämä nais-asenne puhuttelee:)

    VastaaPoista