torstai 19. toukokuuta 2016

Leivontakirjat



Minulla on menossa vauhdikas kevät ja lukeminen on jäänyt vähälle. 
Mielenkiintoinen kirja on kuitenkin yöpöydälläni odottamassa minua iltaisin. Se on mukavaa luettavaa ja esittelen sen heti kun saan sen loppuun :)

Olen tullut siihen tulokseen, että laitan tänne kirjastoni kirjoista kimppakuvia. Taka-ajatuksena on saada itsekin joku käsitys mitä kaikkea minulla on ja samalla järjestää hyllyjä jonkinlaiseen epämääräiseen järjestykseen.

Ensimmäisenä vuorossa ovat leipomiseen liittyvät kirjat. Kaikki eivät kuitenkaan ole kuvissa, ainoastaan työhuoneen hyllyssä olevat.

Onhan näitä aikamoinen läjä. Enemmän ja vähemmän. Joskus pitäisi ottaa asiakseen leipoa jokaisesta kirjasta jotakin. Ehkä sitten eläkkeellä.


 Hyllyssä on vielä tilaa. Uusia kirjoja ilmestyy koko ajan ja jotkut tarttuvat minun matkaani.


Yksi suklaakirjakin on eksynyt hyllyyn.Pizzakirjalla on makeat oltavat. 
Minulle tärkeät ja kallisarvoiset Kotilieden parhaat marjaherkut, Kotilieden Kutsut puutarhassa ja Kotilieden Kesän Herkut ovat ainakin 20 vuotta vanhat ohuet kirjaset hyllyn keskiosassa. Ne kuuluivat ruuhkavuosieni tärkeisiin "teoksiin" Valion kierrekirjojen lisäksi. 

Viimeisin hankinta on Sini Visan uusin kirja Kinuskikissa taikoo klassikot uuteen muotoon. Ja tietysti Sinin nimikirjoituksella varustettuna. Sen korkkaaminen on vielä vaiheessa, mutta sopivana hetkenä se tapahtuu.



Olin tänään Iittalan puutarhalla ja kuvauksen kohteeksi joutuivat mm. alppiruusut, jotka olivat mukavasti nupulla.  
Lukemisiin!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti